poniedziałek, 3 czerwca 2013

Kartka quilling - instrukcja krok po kroku

Mam spore zaległości. Nie tyle w tworzeniu, co właśnie w umieszczaniu ich tutaj. Mam już w zanadrzu kilka nowych postów, których nie mam czasu opublikować. 
Pamiętacie moja instrukcję na Quillingową stokrotkę? Dziś przygotowałam dla was krótki kurs na pączki kwiatów, stworzone przy użyciu tej samej techniki. Sama miałam z nimi nie lada problem, więc pomyślałam, że skoro już coś wymyśliłam, to podzielę się z wami tą tajemną wiedzą :)

Niezbędne materiały:
- cienkie kartki w dwóch kolorach (najlepiej obustronne)
- ołówek
- gumka
- linijka
- nożyk do papieru lub nożyczki
- klej (koniecznie przeźroczysty)
- igła do quillingu (jeśli nie posiadasz  tego narzędzia, to z doświadczenia wiem, że szczypczyki lub penseta też dobrze się sprawdzają w tej roli)
- duży kubek kawy oraz dobry serial czy ulubiona muzyka :)


Łodyga
1. Wycinamy paseczki w kolorze liści (szerokie na 3-5mm)


2. Za pomocą igły (pęsety, szczypczyków lub nawet wykałaczki) zwijamy pasek, posuwając się w górę, w wyniku czego powinniśmy otrzymać stożek, pusty w środku. Staramy się, by wszystkie części były podobnej wielkości, więc jeśli trzeba, obcinamy paski.


Płatki
3. Rysujemy cienką linię w odległości 3-5mm od krawędzi kartki. Następnie rysujemy drugą, szerszą (ok 10mm) linię, po której wycinamy.


4. Odmierzamy i ucinamy paski na długości 5cm.


5. Każdy z przygotowanych pięciocentymetrowych pasków obcinamy po skosie, by odległość od narysowanej linii w najszerszym miejscu wynosiła 10mm, natomiast w najwęższym 3mm. Następnie nacinamy poprzeczne paski po ukośnej stronie, najrzadziej jak to możliwe. 


6. Pocięty pasek zwijamy zaczynając od najszerszej strony, a kończąc na najcieńszej. Staramy się wyrównywać pasek do prostej strony. 


7. Gotowe części łączymy, wklejając płatki (pocięte paseczki) do listków (stożki). Ostatnim elementem jest wygięcie ponacinanych paseczków na zewnątrz. 


Życzę wam powodzenia i wytrwałości w pracy nad waszymi kartkami. Koniecznie pochwalcie się efektem! :)


1 komentarz: